План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в КЗ "Грушинський ЗДО" 2024/2025 рік

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в КЗ "Грушинський ЗДО" 2024 рік

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Відповідальний

Нормативно-правове забезпечення

1

Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу

упродовж року

Директор

2

Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу

упродовж року

Вихователь

3

Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу

у разі виявлення випадку

Директор

Робота з педагогами та колективом

4

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!»

квітень

Вихователь

5

Консультація: «Як виявити жорстоке ставлення до дитини в сім’ї»

березень

Директор

6

Проведення наради «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

березень

Директор

7

Консультація: «Дошкільники та їх права і обов’язки»

квітень

Вихователь

8

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу

травень

Вихователь

Робота з дітьми

9

Бесіда «Мої права та обов’язки»

березень

Вихователь

10

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність "Моя родина"

березень

Вихователь

11

Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт»

квітень

Вихователь

12

Організація фотоконкурсу «Посмішка робить світ дбрішим»

березень

Вихователь

Робота з батьками

13

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців

Протягом року

Педагоги

14

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою)

Протягом року

Директор

15

Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості

Протягом року

Директор

16

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини»

Травень

Вихователь

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

                                                                                

Порядок подання та розгляду заяв
щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти

 

·       Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

·       Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону
України «Про звернення громадян».

·       Здобувач освіти, який став свідком булінгу у закладі, зобов'язаний
повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти.

·       Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

·       Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

·       Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.

·       Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

·       Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

 

·       Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -
Україна» з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей; до
соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з'ясувати всі обставини булінгу.

Декларація прав дитини

 

(Януш Корчак)

 

 

 

1. Дитина має право на любов.

 

2. Дитина має право на повагу.

 

3. Дитина має право на сприятливі умови зростання і розвитку.

 

4. Дитина має право жити зараз.

 

5. Дитина має право бути собою.

 

6. Дитина має право робити помилки.

 

7. Дитина має право на невдачу.

 

8. Дитина має право на серйозне ставлення.

 

9. Дитина має право, щоб її цінували за те, що вона є собою.

 

10. Дитина має право на бажання, скаргу, питання.

 

11. Дитина має право на таємницю.

 

12. Дитина має право на «брехню, обман, крадіжку».

 

13. Дитина має право на повагу до її власності і бюджету.

 

14. Дитина має право на освіту.

 

15. Дитина має право опиратися виховним впливам, які суперечать її пе­реконанням.

 

16. Дитина має право на протест проти несправедливості.

 

17. Дитина має право на дитячий суд, де він може судити і де його судити­муть ровесники.

 

18. Дитина має право на захист у системі правосуддя для дітей.

 

19. Дитина має право на повагу до своїх позовних вимог.

 

20. Дитина має право спілкуватися з Богом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка для кожного

 

Караючи, подумай: «А навіщо?»

 

1. Покарання не має шкодити здоров’ю дитини — ані фізичному, ані психічному. Більше того, за своєю сутністю покарання має бути корисним.

 

2. Якщо у вас є сумніви, карати чи не карати, не карайте. Навіть якщо вже зрозуміли, що ви занадто довірливі й нерішучі. Жодної «профілактики», жодних покарань про всяк випадок!

 

3. За один раз — одне. Навіть якщо скоєно одразу кілька вчинків, покарання може бути суворим, проте лише одне й за все «оптом», а не по одному за кожну провину.

 

4. Краще не карати зовсім, аніж карати із запізненням.

 

5. Покараний — пробачений. Інцидент вичерпано. Про старі провини ані слова. Не заважайте дитині починати життя спочатку.

 

6. Якою б не була провина, покарання не має сприйматися дитиною як перемога сили над слабкістю, як приниження.

 

7. Дитина не повинна боятися покарання. Вона має боятися не гніву, а засмучення від її провини.

 

 

 

 

Правила, які були прийняті в міжнародний рік дитини, містять педагогічні настанови Песталоцції, Фребеля, Черні, а також враховують сучасний практичний досвід

 

 

 

1. Люби свою дитину. Радій з її присутності, приймай її такою, якою вона є. Не ображай, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не піддавай несправедливому покаранню, не позбавляй своєї довіри, дай привід любити себе.

 

2. Охороняй свою дитину. Охороняй її від фізичних та душевних небезпек, навіть коли треба, жертвуючи власними інтересами і ризикуючи власним життям.

 

3. Будь добрим прикладом для своєї дитини. Прищепи їй повагу до традиційних цінностей, сам живи згідно з ними. Нехай у вашій сім’ї побутують чесність, скромність, гармонія. Порушення батьками подружньої вірності, заздрість, збагачення небезпечними засобами, досягнення тієї чи іншої вигоди за допомогою безпринципних зв’язків тощо — усе це завтра позначиться на моральному обличчі вашого сина чи доньки.

 

4. Грайтеся зі своєю дитиною. Віддавайте дитині стільки часу, скільки необхідно для її розвитку. Багато розмовляйте з нею, не відвертайтеся, коли вона щось говорить. Грайтеся з нею так, як їй подобається. Приймайте серйозно її гру, світ її уяви.

 

5. Працюйте зі своєю дитиною. Допомагайте дитині, коли вона намагається взяти участь у якійсь справі. Копи підросте, потроху залучайте до праці з людьми і для людей.

 

6. Дозвольте дитині набути життєвого досвіду, нехай навіть безболісного, але самостійного. Дитина визнає тільки ті враження, які пережила самостійно, а надмірна опіка й тепличні умови життя можуть виплекати соціального інваліда.

 

7. Привчайте дитину бути слухняною. Спрямовуйте її поведінку так, щоб учинене нею не завдало шкоди ні їй самій, ані будь-кому. Не обминайте моментів, коли вона негарно поводиться у вашій присутності, зауважте і поясніть, чому треба чинити саме так, а не інакше.