Освітній напрям «Особистість дитини»

 

 

 

Педагог  упродовж всього навчального року посилено працювала над створенням  освітнього простору, який би спонукав дітей вести здоровий спосіб життя сьогодні і в майбутньому. Оптимальний стан здоров’я  дітей забезпечувався через підвищення активної рухової діяльності, успішний фізичний розвиток, формування інтересу до різних видів рухової діяльності та просвітницьку роботу з батьками.

Освітній напрям «Дитина в соціумі»

 

        Головним завданням реалізації освітнього напряму «Дитина в соціумі» педагогічний колектив вважав – розкрити дитині соціальний світ і допомогти їй здобути соціальний досвід, зрозуміти своє місце у соціумі як активного учасника. Соціальний розвиток дошкільників здійснювався в усіх видах діяльності. У дітей-випускників сформовані:

-         готовність сприймати соціальну інформацію;

-         навички соціальної поведінки, в т.ч. з безпеки життєдіяльності;

-         здатність співчувати, співпереживати, робити добрі вчинки.

Але надзвичайно складно в умовах сучасного соціуму  сформувати у дошкільників усвідомлене ставлення до себе як до вільної самостійної особистості та до своїх обов’язків, що визначаються зв’язками з іншими людьми.

                    Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»

 

Показником  роботи з реалізації завдань освітнього напряму  «Дитина у природному довкіллі» є сформованість природно-екологічної компетенції дошкільника.  Враховуючи те, що дитина сприймає природне довкілля через призму бачення дорослого, вихователька допомагала дітям пізнавати природу в певній системі: на заняттях і поза заняттями, у процесі повсякденного життя, іграх, праці..

В новому навчальному році педагогам слід формувати еколого-пізнавальний розвиток шляхом експериментально-дослідницької діяльності дошкільників та виховання екологічно доцільної поведінки дітей на краєзнавчому матеріалі природничого характеру і за допомогою народознавчого матеріалу. 

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

 

Педагог, реалізуючи зміст  освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва», вводила дитину у світ предметно-практичної та  духовно-мистецької діяльності, формувала оптимальні для кожного дитячого віку практичні навички в цих видах діяльності, розвивали потребу в реалізації своїх творчих здібностей та здатність отримати задоволення від власної діяльності, виховували естетичне ставлення до предметів і творів культури.

Але якщо у образотворчій діяльності результати дитячої творчості є успішними (діти фантазують, експериментують, вигадують оригінальні композиції), то рівень музичної та театральної діяльності старших дошкільників  свідчить про деякі прогалини в організації згаданих видів діяльності . Потребує певних  змін і підхід до  використання художньої літератури та літературної діяльності дітей.

 

Освітній напрям «Гра дитини»

 

 

Поряд з досягненнями, прослідковано та зроблено висновки, що   вихованці лише частково виявляють імпровізацію, дотримуються ігрового партнерства, поведінки та етикету спілкування. Причиною такого стану самодіяльної творчої гри виступає руйнування процесу становлення провідної діяльності, а також відсутність навичок спільної взаємодії та спілкування з однолітками. Отже, проблема організації життєдіяльності дітей на основі гри залишається актуальною і в подальшому: необхідно сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

 

Основним завданням  у виконанні завдань освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» була сформованість доступних для дітей дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу.

Правильний добір методів та прийомів навчання, поєднання словесних, наочних та практичних методів, широке використання дидактичних ігор та вправ дало в результаті достатній рівень життєвої компетентності дітей шести-семи років.

Освітній напрям «Мовлення дитини»

 

 

 

    В минулому навчальному році  підведений підсумок роботи  з мовленнєвого розвитку. На заняттях, як провідній формі роботи, педагог формувала в дітей мовленнєві уміння і навички. При вирішенні мовленнєвих завдань дотримувалася таких вимог:

·                   тісний взаємозв’язок і іншими розділами програми;

·                   мовленнєва спрямованість занять;

·                   мовленнєва активність дітей;

·                   вирішення різних мовленнєвих завдань на комплексному занятті  з мовленнєвого спілкування.

 

Поза межами організованого навчання велась планомірна індивідуальна робота для закріплення мовленнєвих умінь і навичок, яких діти набули на заняттях. Мовленнєві вміння закріплювались і  під час різних видів діяль­ності.